POTENCIALES RELACIONADOS A EVENTOS Y TIEMPO DE REACCIONEN EL ESTUDIO DE LAS ETAPAS DE LA LECTURA
Abstract
Severa( psychological models have been postulated for describing reading process, however, until now objective indicators have not been used far studying the physiological bases of reading and understanding reading dysfunctions. In this paper reaction time and event related potentials were recorded during the readingof a list of word pairs. In this list three factors were manipulated: semantic congruence, completencss of words and presence or absence of visual noise. Reaction time results indicatc that word pronunciation time can be separated into two stages, each one affected by different factors. l lowevcr, endogcnous components reccrded have been affectcd in a more complex way. which indicate that the simple model of two sequential stages cannot explain this proccss. In fact, it was discuss these rcsults upan a more complicated model.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).












