DETERMINACION DE As, Fe, Sb, Ca Y Si EN FANGOS ARSENICALES POR FLUORESCENCIA DE RAYOS X
Abstract
An X-Ray Fluorescence analysis procedure was developed for the determination of As, Fe, Sb, Ca and Si in arsenicalsludge. The samples were prepared as a mixture with soluble starch in a 4:1 ratio; they were pressed at 20 MPa for
30 s on a H3BO3 backing, obtaining tablets of about 40 mm in diameter, resistant to handling. In the X-ray excitation
source, tubes with W and Rh anodes were used, operated at 40 kV and 40 mA. The measurements were carried out in
vacuum. To carry out the calibration, synthetic standards were used and the inter-elemental effects were corrected
using the Lucas-Tooth and Pyn.e model. In addition, the selection criteria for interfering elements proposed by
Plesch was used and it was found that for As, Fe, Sh and Si, it is not necessary to consider all the elements in the
sample during calibration.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).











