The consulting option for training in Pharmacovigilance Good Practices
Keywords:
Pharmacovigilance Good Practices, training, assistant-consultantAbstract
During latest years, the work in Pharmacovigilance Good Practices has allowed ensuring the authenticity and quality of the safety assessment data, for a continuous evaluation of risks associated with pharmaceutical products available in the market. This activity was recently regulated in Cuba for the pharmaceutical industry that produces drugs for human use. In the implementation of the Pharmacovigilance Good Practices, training plays an essential role. In current educational context, consulting is a non-academic way for professional improvement, being this way another option to training. This work presents a training proposal, based in consulting as an option to train the labor resources in Laboratorios Liorad. We describe the application of a methodological triangulation, and a review of the instructor´s training to know if there were consultants who could take the proposal of training based on the consulting. The analysis identified three instructors who can play as a teaching assistant-consultant. Three teams of consultants were created. This work allowed considering the feasibility of the proposed training, thinking that it can generate significant results in a minimal time.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).